Anmäl bristande tillgänglighet

Observera att denna anmälan förmedlas direkt till enheten för tillgänglighetstillsyn vid Regionförvaltningsverket i Södra Finland. Om ditt ärende gäller t.ex. tidsbokning eller uppdatering av uppgifter i e-tjänsten, ska du kontakta direkt den myndighet eller organisation på vars webbplats du är.

  1. Påtala alltid först bristen för den som har publicerat webbplatsen. Det är ofta det snabbaste sättet att påverka och lösa problemet.
  2. Om problemet i anslutning till kravet på tillgänglighet inte har åtgärdats kan du på olika sätt lämna in en anmälan till oss om detta.

Anmälan

  • Om du vill kan du bifoga till exempel en skärmdump till anmälan. Om du har fått ett svar eller ett beslut om saken av den som publicerat webbplatsen bör du bifoga det.
    Dra filer hit eller
    Accepterade filtyper: jpg, gif, png, pdf, word.
  • Vilken myndighet och när? Har du fått ett beslut i ärendet?
  • Du kan också göra en anmälan anonymt. Vi kan dock bara kontakta dig om du har lämnat dina kontaktuppgifter. Vi kan också behöva tilläggsuppgifter när vi utreder saken.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Du kan också lämna in en fritt formulerad anmälan på följande sätt:

Per e-post till adressen

registratur.sodra@rfv.fi

Med brev till adressen

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Postadress: PB 1, 13035 AVI